2015-10-23 Sticky: Problem med inaktuella positioner för jägare och hundar samt spår.

Samlingstråd. Rapportera era problem här.

2015-10-23

Min pott på refillkortet är nere i ca 20 kr efter 5-6 jaktdagar resten av tiden ligger pejlen i källaren. Skulle potten vara ca 20 jaktdagar per år och jag har inte ringt eller sms:at till den.

Börje

2015-10-23

Hej Börje.

Jag har använt pejlen c:a 12 jaktdagar och min erfarenhet är att den drar c:a 50 öre per timme. En normal jaktdag för mig går det c:a 3 kr. Din har alltså dragit 5 kr/dag. Inte överdrivet mycket i och för sig men. Har du pejlen igång när den ligger i källaren tills den dör av sig själv? I så fall kan du eventuellt spara lite pengar på att SMS:a “SHUTDOWN” till den så stänger den av och slutar dra data (kostar dock ca 1 kr att göra detta eftersom pejlen skickar ett svars-sms).

/Ante

2015-10-24

Hej Ante tack för info visste inte att man kunde stänga av den på så vis. Hur sätter man på den sen start? Jag har ca 1,5 timme till jakten och lika långt tillbaka då drar den hela tiden den ligger i bilen oxå då inte konstigt att det ta slut så fort då. I det läget hade det varit bra med en strömbrytare till pejlen. Börje

2015-10-24

Hej!

Easyhunt har lagt till den infon i bruksanvisningen nu.

Du väcker igång pejlen genom att ansluta laddaren till pejlen (laddaren måste ha ström för att “väcka” pejlen). Jag gör såhär: När jaktdagen är slut laddar jag pejlen fullt och SMS:ar därefter SHUTDOWN för att stänga av den. I bilen har jag en cigg-laddare och laddkabel. När det är dags att släppa hunden nästa gång så slår jag igång tändningen, duttar i laddkabeln lite snabbt och sedan är den igång. Sen ladda när man kommer hem/i bilen på väg hem igen och sen stänga av den.

Det finns även fler kommandon som man kan styra pejlen med, men det ligger i dess utvecklingspotential än så länge. Den mest elementära funktionen är dock SHUTDOWN.

/Ante

2015-11-05

Hej den röda hundsymbolen har bytts ut mot en bild på hunden på kartan. Hur får man tillbaka hundsymbolen på kartan igen, har provat med utloggning och kastade appen och ladda ner den igen. Men det hjälpte inte, tacksam för tips. Börje

Edited 2015-11-05
2015-11-05

Hej Börje,

Detta är en nyhet i Android. Personligen gillar jag den röda bättre precis som du. Det enda du kan göra för att få tillbaka den röda är att ta bort hundens profilbild från hemsidan

Med vänlig hälsning, Ante

Show 1 to 7