2015-11-02 Foderspridare från Biltema

Hej!

Är på väg att sätta upp ytterligare en åtelplats på jaktmarken och när jag började titta på spridare så blev jag snabbt intresserad av Biltemas spridare som fått bra kritik och en mycket bra pris. Men som vanligt när det gäller Biltema så väcks farhågan hur länge spridare kommer att fungera, för att få ner priset så måste ju tillverkarna göra avkall på något, stora volymer kan inte förklara allt.

Jag undrar om det är någon som har använt Biltema spridare under någon längre tid och om det har uppkommit några problem?

2015-11-03

Den fungerar super, vi har kört den året runt i ca: 3 år nu.

2015-11-05

Tack för snabbt svar.

2015-12-26

Vi har en som gått problemfritt i fyra år nu och jag köpte en till, den med solcellsladdare så man slipper släpa batteriet fram och tillbaka för laddning. Har även en 6 voltsspridare den rackarn verkar odödlig. den första som vi satte upp för fem år sen. ;)

2016-01-03

Vi på Skandinaviska Jakt & Fiske har bara Biltemas foderspridare på våra samtliga 20 åtlar, har ej krånglat alls. De med solceller kan vi rekomendera, håller batteriet länge.
Vi har haft foderspridarna igång nu i 2 år utan avbrott

2016-01-13

Hej
Har tre åtlar som vi provat div spridare på, biltemas med solcell är helt klart bäst.
Sitter nu mera på samtliga åtlar.

2016-01-14

Den funkar perfekt :)

2016-01-27

Kolla bara skruven som håller spridar rotorn mot elmotorn den satt lös och då snurrar motorn men spridaren står still, det är det enda problemet jag haft.

2016-02-14

Kört 4 st året runt i ca 2 år utan solcell. Funkar kanon, förutom luckan som håller emot så ärtorna inte “rinner” ut när spridaren står stilla! Den kan kärva i både öppet och stängt läge.

2016-03-27

Har haft Biltemas spridare nu i 3 år på våra åtlar och det enda som har strulat har varit att en timer slutade att fungera när man tryckte “test”. Den räknade inte ner..
Gick att byta vid uppvisande av kvitto.

2016-04-17

Den är kanon och går bra att bygga på med extra solpaneler till åtelbelysning

2016-04-18

Har tre st alla har fungerat bra i över tre år men en av displayerna på en spidare haka upp sig men kunde fixas enkelt med en “norsk reset”

Show 1 to 12