2011-11-24 Skicka mail till alla i laget?

Är det möjligt att skicka mail till samtliga i laget (och för den delen vissa utvalda) via hemsidan på något sätt?
Känns onödigt att behöva ha en maillista som skall hållas uppdaterad i mitt lokala mailprogram om jag med ett enkelt klick på hemsidan kan skicka till alla där de själva kan ansvara för att ha sin mail uppdaterad.

2011-11-30

Hej Martin

Nej, det är inte möjligt i dagsläget men både mail och sms är något vi planerar för. Jag kan dock inte svara på när.

Mvh!
/Marcus

2011-12-02

Om man går vägen via kalendern går det bra att skicka mail till alla eller utvalda
/Styggflon

2011-12-05

Så det finns en workaround, tackar :)

2012-02-16

Har använt kalender ett par gånger nu för att skicka ut påminnelser att de bör besöka forumet eller läsa dokument ect och det funkar bra :)

Men det kan ju bli bättre om man gör det till en riktig funktion så man inte behöver göra en workaround.

2012-02-16

Jag sitter och specar upp det här nu. Ett litet problem är att man behöver veta vad man har skickat ut. Just nu lutar det mot att man ska kunna skicka mail från det interna forumet. Då kan man logga in och svara på meddelanden också. Annars är en begränsning att main inte kan svara direkt via mail.

Gången blir alltså följande:
Man skapar en forumpost och väljer om man ska skicka ut den som ett mail.
Forumposten skapas och det syns vilka som också fått mail om den.
Användrana loggar in och svarar om det behövs.

Kom gärna med synpunkter
/Marcus

2012-02-16

Låter kanon men har ett par frågor :

Räcker det med en forumpost eller måste man starta ny tråd för att skicka mail? Du skrev visserligen forumpost så jag gissar att det är svaret men vill vara säker för det kan bli många trådar i slutändan annars.

Kommer det vara möjligt för alla användare att skicka mail eller bara för admin och redaktörer? Ser iof inget problem i att just mina jaktpolare som bara är användare skickar mail men det kanske finns andra som vill ha det valbart.

Annars låter det som sagt kanonbra med att skicka från forumet :)

Show 1 to 7