2011-11-25 Kalender som man kan prenumerera på

Hej.
Tackar för en bra hemsida men en grej som hade gjort den BÄST hade varit en funktion i kalendern som gör att man kan prenumerera på ens jaktlags kalender och då automatiskt får man alla nyinlagda jakter/aktiviteter och uppdateringar direkt i sin egna kalender på sin iPhone /android telefon.
Det finns en sådan funktion i min grabbs fotbollslag på deras hemsida på laget.se och det funkar klockrent.

Hoppas Hoppas

2011-11-30

Jo, det är en bra idé!

Det finns lite olika format vCal, iCal osv. Det finns en del frågor runt detta man måste fundera på som vilka som ska ha rätten att premurera på kalendern. Man tappar ju lite överblicken på vilka som läser kalendern. Bra att du ger ett exempel som du är nöjd med.

Mvh
/Marcus

Edited 2011-11-30
2011-12-03

Ja dette hadde vært fint! Vi har alle på mitt jaktlag smarttelefoner, og jeg har denne funksjonen også gjennom speideren til min sønn. Hadde vært topp!

2011-12-07

Hej igen!

I min sista generationen som inte hade dator undervisning i skolan värld , ( dvs jag är helt kass på datorer ) så kan väl dom som är med i jaktlaget prenumerera på sitt jaktlags kalender och ingen annan . Alltså för att kunna starta en prenumeration så måste man vara inloggad . Detta kanske är helt fel tänkt av mig ?? Som sagt helt j..... kass på datorer. Så det är tur det finns sådana kloka människor som er som startar sådana här fantastiska sidor.
Ännu en gång tackar för en riktigt bra sida och tack för ert svar.

Med vänlig hälsning, Kalle

Edited 2011-12-07

Show 1 to 4