2015-12-09 Kalender i appen

Har fått den här feedbacken av flera person i jaktlaget att de saknar möjligheten att se kalendern och att kunna svara på inbjudningar direkt i appen.
Tror egentligen inte att man behöver skapa en fullständig kalender utan det skulle räcka med att man skulle kunna se de aktivitet som man är inbjuden till i punktform och där kunna gå in och svara om man kommer på aktiviteten. Det skulle också kunna ge en bättre informationspridning till jaktlaget eftersom deltagarna enkelt skulle kunna gå in och kolla vad som gäller för jakt/aktiviteten tex på morgonen innan man åker iväg för då är det inte nog inte så många som drar igång datorn.

Jag vet att detta har diskuterats i någon tidigare tråd men kunde hitta trots tipset i andra trådar att använda google, så jag started en ny tråd.

2015-12-17

Hallå Johan, du har skämt bort oss med snabb svar på den här typen av frågor. Vad händer eller sa jag något dumt den här gången?

2015-12-18

Hej Jonas,

Det finns inga konkreta planer i dagsläget på att bygga in kalendern i appen. Däremot funderas det kring om man ev. ska kunna svara på inbjudningar och liknande direkt i appen. Men inte heller där finns några konkreta planer ännu. Båda sakerna finns dock noterade på “önskelistan”.

2015-12-20

Hej igen Ante!

Skulle vilja så en slag för uppprioritering av funktionen att kunna se och svara på inbjudningar i appen. Har allt mera börjat använda appen för att bjuda in till jakt och all information står i “aktiviteten” och inte i mailet som jag skickade ut tidigare. Det som händer nu är att jag får frågor via SMS och telefon om tider osv, jag får alltså inte folk att aktivt gå in på hemsidan utan man förväntar sig att kunna sköta allt från telefonen. Genom att då ha de aktiviteter som man är inbjuden till i appen skulle informationsspridning bli bättre och användandet appen skulle gå upp => bättre annons möjligheter.

Att ha hela kalendern i appen ser jag inte som nödvändigt, det finns så många kalendrar i olika appar och det här kommer inte bli den primära. Dessutom tror jag att det är väldigt få som kommer skicka ut inbjudningar genom att sitta med telefon utan det gör man via datorn.

2015-12-21

Hej igen!

Tack för synpunkterna – vi tar det vidare och har redan just nu en pågående diskussion om hur vi ska gå vidare med detta om att kunna svara på och se aktiviteter i appen. Vi håller med dig att en sådan funktion vore väldigt funktionell, däremot inte kalenderschemat som du säger.

Vad gäller annonserna finns det väl dock en baksida, det finns väl inga annonser i just själva appen i nuläget... Men det är en annan fråga, självklart ska appen vara så bra som möjligt.

MVH

2016-11-05

Hej på er!

De behov som jag beskrivit ovan kvarstår och undrar kalenderfunktion eller mera rätt sagt att kunna se kommande aktiviteter i appen finns med i planeringen för utveckling av appen?

2016-11-06

Hej Jonas,

Det är inplanerat att komma före jakthösten 2017.

MVH Ante

2016-11-08

ÄNTLIGEN

2016-11-28

Före jul hoppas vi..

2018-01-27

Kommer man kunna göra jaktinbjudningar i kalendern som finns i appen?

Show 1 to 10