2015-12-14 Jaktrapporter och Min Sida

Hej! När jag skapat en jaktrapport så dyker den upp på min sida och mina följare kan se den. Bra. Om jag går in och ändrar i jaktrapporten veckor/månader senare dyker jaktrapporten upp igen. Det är onödigt tycker jag och hur kan jag ta bort sådant som jag inte vill ska ses på min sida?

2015-12-14

Hej Arne

Dina följare kan inte se era jaktrapporter. Bara ert jaktlag.

Bilder från fotoalbum och sammanfattning av jaktrapporter från ditt eller dina jaktlag visas för dig på ”Min Sida”, men de visas bara för dig. Det är samma med alla andra på Easyhunt och därför kan de inte se jaktrapporter från jaktlag som de inte är med i. De följare man har utanför ens jaktlag kan bara se sådant man lägger upp på min sida och som man anger att alla följare ska se.
Se mer info här http://easyhunt.com/sv/mypage

Men till frågan. Vi får göra en ändring så att jaktrapporten bara dyker upp en gång.

2015-12-15

Tack för snabbt svar. Det väckte viss förvirring i laget när jag som admin varit inne och korrigerat ett par gamla rapporter som innehållit felaktigheter :-)

2015-12-15

Hej,

Borde kanske vara en flagga om man vill notifiera igen eller inte? Jag vet att vi kör några av våra rapporter levande under jaktåret. Exempelvis “Älgjakt 2015” osv.

//Emil

2015-12-17

Bra förslag Emil. Jag skriver upp det!

2015-12-27

Hej

Jag är lite intresserad av att följa statistik kring olika områden på våra marker. Idag kan vi endast välja på vilket pass viltet är fällt. Men jag skulle vilja kunna specificera på vilket av våra områden viltet är fällt/observerat.

Finns det funderingar kring detta? Vad det gäller pass så finns väl ingen uppföljning i statistiken gällande hur många djur som är fällt vid respektive pass ändå?
Hoppas ni förstår vad jag letar efter.

2015-12-27

Hej Andreas

Alla fällda djur visas på kartan. Det är det enda sättet man kan göra det på. Jag skriver upp ditt förslag men det hamnar ganska långt bak i listan tyvärr. Det är inte helt enkelt att bygga och ingen annan har frågat om detta. men jag fattar vad du menar.

Vi får i princip aldrig frågor om statistiken så det verkar som att folk inte är så intresserade av denna funktion.

2015-12-29

Hej Johan!
Om man kunde dela upp statistiken per områden så skullen den funktionen
var mycket intressant att använda.
Som det är nu så ger den inte så mycket för oss som har flera marker att jaga på.
Det kan ju vara en orsak till att det inte frågas så mycket.

Show 1 to 8