2016-01-04 Terrängkarta

Nu när Lantmäteriet släppt terrängkartan fri, kommer den att kunna väljas som bakgrund i Easyhunt?

2016-01-04

Hej Daniel!

Det är tanken ja. Det kommer att jobbas på det nu i vår.

MVH Ante

2016-01-04

Kanon. Tack för ett snabbt svar

2016-07-11

Hej. Är nyfiken på hur det gått med terrängkartan?

2016-07-13

Vi håller på med slutfilandet på detta nu. Den ska komma ut under juli månad.

2016-08-02

Hej. Hur går det med terrängkartan och hur gör man för att lägga in den?

2016-08-02

Hej Anna-Maj,

Det är i slutfasen men ett tekniskt problem gjorde att det dröjer c:a en vecka till. Kartan kommer att kunna visas/väljas på hemsidan och i appen precis som man väljer satellitkartan i dagsläget.

MVH Ante

2016-08-12

Hej Ante,

kan du välja satellitkarta ? Det är väl alltid den...

MVH / Ulf

2016-08-12

Man kan välja Terrängkartan på webben nu men ännu ej på appen. Terrängkartan är ganska långsam och dålig upplösning när man zoomat in långt, men vi jobbar på att förbättra den.

Edited 2016-08-12
2016-08-16

Hej,

En fundering gällande detta. Kommer man inte kunna skriva ut kartor själv med terränkartan som bakgrund?
Provade att generera ett område nu. Passen kom med men inte terrängkartan som bakgrund?

2016-08-21

Hej ,, hur går det med terrängkartorna ,, när jag är inne nu så tycker jag allt funkar väldigt dåligt ,, och eftersom vi skall vara hela vårt vvo iår så är jag väldigt nyfiken på om kartorna är likvärdiga metrias ?

2016-08-23

Mikael B: Man kan nu välja karta under Karta > Redigera. Där finns nu även Terrängkartan som “beta-tjänst”. Det betyder att den kan användas men kvaliteten är inte ännu vad den borde vara. När jag skriver ut Terrängkarta med pass och gränser så kommer allt med. Det kan vara en bug som bara finns på vissa webläsare. Du kan testa igen och funkar det inte så felanmäl med knappen “support”.

Mikael V: Terrängkartan kommer från Lantmäteriet så det är samma som Metria har. Vi har dock ännu bara en enda upplösning. Det betyder att kartan blir bra om man har en stor jaktmark, men en tryckt eller utskriven karta över 100 hektar blir inte så bra. Upplösningen blir då lite dålig och namnen på orter mm blir för stora. Men vi jobbar på detta.

2016-08-24

Hej,

tycker det är väldigt rörigt med kartutskrifter. För mig funkar det dåligt.
Vore tacksam för en utförlig instruktion hur man går till väga.

Hälsningar / Ulf

Show 1 to 13