2012-01-27 Önskemål

Vill börja med att säga att det är finfint att ha detta nätbaserat och lättförstått.

Har ett par önskemål.

När man har någon som är reggad som gäst och man skickar en inbjudan så kan inte gästen se kalendern, jag förstår att han/hon inte ska kunna se hela kalendern men det hade ju varit bra om gästen hade kunnat se den kalenderdagen som han/hon är inbjuden till.

Skrev i en annan tråd...hade varit bra om man hade kunnat bifoga Garmins hundspår i en fil i jaktrapporten så att jaktlagsmedlemmarna kan ladda hem och installera den i sin dator och där se spåret.

Jag tycker även att rättigheterna för vanlig Medlem är lite för många...som att redigera och att lägga in bilder, det är ju egentligen ett jobb för Admin.

En annan sak som jag saknar är möjligheten att skicka meddelande eller mail till jaktlagsmedlemmarna via sidan, skulle kunna ligga på jaktlaget/medlemmar och att man bockar i vilka medlemmar meddelandet ska skickas till.
Men, tack för en bra tjänst.

TP

Edited 2012-01-28
2012-02-01

Hade varit bra om Administratören hade fått ett email när någon har skrivit i en tråd i det forum som tillhör jaktlaget.

2012-02-01

Hej TP

Vad gäller rättigheter så kommer vi att titta på möjligheten att administratören kan ställa in detta mer i detalj för sitt lag. Vi får många frågor åt olika håll så därför vill vi inte ändra i de inställningar vi har.

Det går idag bra att lägga in länkar i jaktrapporten även om det är lite krångligt.

Gör så här: Lägg upp filen under Dokument och filer
Högerklicka på file och välj copy link location eller Kopiera länkadress.

Klistra in länken i rapporten.

Om du vill att den skall vara klickbar kan du läsa den här beskrivningen i bloggen

Vi tittar på att ta fram ett uppdateringsmail. Tyvärr tar det som mycket annat tid.

Vänliga hälsningar
/Marcus

Edited 2012-02-01

Show 1 to 3