2010-09-10 Ordning foruminlägg
Tack för en bra tjänst!
Jättebra med nya "Forum"-funktionen.
Några synpunkter;

1. Då man skriver ett svar till ett inlägg i en tråd hamnar mitt inlägg 'fel' i tråden. Det känns naturligt att senaste inlägget hamnar sist, inte tvåa eller på annan plats som nu är fallet...
Bugg eller feature, det är frågan...

2. Ett förbättringsförslag är att kunna vända på ordningen inläggen är skrivna i tråden så att senaste inlägg kommer först/högst upp.
Tex. i en klistrad tråd "Sitter på pass" vore det toppen om man kunde vända så man direkt såg senaste inlägget som gjorts, vilket torde vara det mest intressanta...

Tack igen för en bra tjänst, all heder!
//Mvh Henke, Bullstofta Jaktlag, mellanskåne
2010-09-10
1. Det är en bugg, har inte sett det själv föräns nu när jag skrev ett svar i andra tråden. Jag kikar på det direkt!

2. Hmm.. jag förstår. Det som talar emot sorteringen är att det är emot "hur det brukar vara". Det kanske kan vara en individuell inställning?

Kul att ni är nöjda med tjänsten!

mvh
2010-09-10

Nu tror jag ordningen av inläggen hamnar i rätt ordning, alltså senaste svaret längst ned. Blir det rätt i ert forum?

mvh/Joel

2010-09-13

Klistrar in kommentar från bloggen, så att vi har allt på samma ställe:

"När jag i forum skriver en text, så får jag inte upp texten överst, hur jag än gör. Idag gick det inte igen. Vid något tillfälle tidigare hamnade den mitt i.
Jag tycker att senaste texten med automatik ska hamna överst.
Vill man sedan läsa äldre texter, ja då får man väl skrolla då.

// Johnny “jagarn”

2010-09-14

Jag är helt för att det senaste inlägget skall ligga först/överst. Det får gärna vara markerat innan det är läst om det är möjligt.

två till saker i forumet:

1. Efter kanske 20 inlägg vill man nog kunna byta sida. så det visas ca 20 inlägg per sida.

2. En möjlighet att lägga upp bilder och skapa länkar i forumet skulle göra det mycket bättre. Då kan man visa något man gjort eller byggt eller liknande och få feedback på detta.

/Martin

2010-09-16

1: Vi fixar det till nästa release!

2: Länkar ska vi lägga in så att om man skriver http://www.mittjaktlag.se så blir texten automatiskt klickbar.

Att ladda upp bilder har vi inte riktigt tänkt på än, men det kan vi nog fixa framöver. Skriver upp det på “listan”.

mvh/Joel

2010-09-21
Tack för att mina synpunkter tagits hand om och resulterat i en förbättrad tjänst. Det riktigt brinner i mitt mjukvarutestare-hjärta!

Håller med om att det senast gjorda inlägget brukar vara sist/längst ner men därmed inte sagt att det är den bästa lösningen. Individuellt val låter som ett förslag jag kan lägga en röst på. Om man nu har någon..

Om vi nu ändå ska tala om "hur det brukar vara" brukar man i forum ha möjligheten att få ett mejl till den adress som är kopplat till sitt inlogg när det kommer nya inlägg i en tråd jag varit aktiv i, eller väljer tråd att prenumerera på.
Tex. skulle man då få ett mejl när någon i jaktlaget gör ett inlägg i tråden "sitter på pass" så vet man att det är något nytt på gång, eller att just detta inlägg aktiverar denna funktion så att alla som skriver i denna tråd ser det nya inlägget... Som det brukar vara...

Fortfarande väldigt nöjd med tjänsten, tack och bock!
/Henke Bullstofta Nya jaktlag, Skåne
2010-09-22

Självklart har du en röst!
(vi noterar alla synkpunkter som kommer in via blogg, forum och mail och försöker prioritera därefter)

Angående mailutskick vid nya inlägg så håller jag med dig om att borde finnas.

Anledningen till att det inte finns än är att vi planerar att lägga till funktionalitet så att man kan få en sammanställning via e-post av vad som hänt på hela sidan dagvis/veckovis/måndasvis. Där skulle nya inlägg/forumtrådar (i interna forumet) synas.

Vet inte om det ena utesluter det andra, men det kanske kan vara en början?

mvh/Joel

2010-09-23

Nu finnns en Sortera svar knapp uppe i vänstra hörnet (du måste vara inloggad för att se den)!

Om du väljer Senaste överst så visa ursprungliga foruminlägget överst, och sedan svar sorterat så att senast hamnar överst.

Om du ändrar sortering så gäller det för alla trådar du besöker i interna och publika forumet.

mvh/J

2010-09-24

Jättebra! Och vad snabbt Ni regerar på oss användares reaktioner och förslag, kanon.
Testade (som administratör) att sortera en klistrad tråd och där var det dock ingen skillnad på ordningen oavsett val i “sortera”-menyn...

Sedan (tror jag) har funktionen “Ta bort inlägg” försvunnit eller flyttats... Ligger inte under redigera eller moderera i alla fall. Kommer inte ihåg hur det såg ut innan men vi använder “Ta bort” för att hålla trådarna rena och mer lättöverskådliga.

Väntar med spänning på mejl-vid-händelse-funktionen...
/Henke

Edited 2010-10-01
2010-10-07

Då återstår bara EN sak till i sorteringen.

Om man väljer att sortera med senaste inlägget överst.... så vill man absolut skriva sitt nästa inlägg över detta alternativt svara med en knapp överst eller i foruminlägget. Så man slippe scrolla ända ner varje gång.... man vill ju se inläggen samtidigt så jag röstar för följande:

Att det finns en svara knapp i närheten av det senaste inlägget (överst om det senaste är överst.... underst om det senaste är nederst.

Klickar man på “svara”-knappen så skall en svarsruta dyka upp ovanför/nedanför sista inlägget.

Show 1 to 11