2016-09-08 Översätta garmin filer gpx till gbd

Hej.
Är det någon som konverterat filer från garmin astro 320 med hjälp av GPSbabel, för att lägga in på kartan?
Vilken fil ska man använda? hur gör man detta bäst ? hur lägger sig markerade pass i garminenheten ?

2016-09-08

Hej. Detta är vårt standardsvar på detta:

"Du kan bara ladda upp GDB-filer från din Garmin-enhet. Andra Garmin-filer, t.ex. GPX kan konverteras till GDB med gratisverktyget GPSBabel (www.gpsbabel.org)."

Jag har ingen Astro och jag kan inte detta. Men jag undrar, kan man inte få ut en .gdb fil från alla Garmin Astro? I så fall behöver man ju inte konvertera något. Får man ut en .gdb fil så är det bara att ladda upp på Easyhunt.

2016-10-01

Hej
Med anledning av tidigare inlägg vill jag lämna följande tips. Vid förflyttning av pass från “Garmin base camp” till “Easyhunt” går dessa att “Exportera” som GDB-fil om man har en mac-dator. Man väljer bara format i formatrutan. När man sedan överför filen till “Easyhunt” kommer passen upp som röda och blå markpass beroende på vilka figurer man har markerat sina points med. Dessa går ju sedan att ändra.
Det går även att ändra formatet i “Base Camp”. När man markerat vald data och trycker på “Exportera” kommer en dialogruta upp. Där öppnar man “Format” och väljer önskat format. Tryck därefter på “Exportera”.
Exporterad data ligger nu i din dators bibliotek

hälsningar
helge

Edited 2016-10-01

Show 1 to 3