2010-09-14 Gäster etc.
Hej och tack för utmärkt sajt!

Möjlig bugg: När jag skapade en gästinbjudan hade gästen efter registrering och inloggning samma status som vanlig användare, dvs tillgång till hela sajten.

Önskvärt: F n verkar man inte kunna bjuda in gästmedlemmar direkt från kalendern, vilket vore bra.
Ännu bättre vore om man också kunde koppla hund/ar till inbjudna, så man kan få överblick över både jägare och hundar som kommer till jakten.

Jakthälsning!

2010-09-14
Det blev på likadant när jag skapade en gästinbjudan att gästens status efter registrering blev vanlig användare , fick gå in och ändra status manuellt.

2010-09-15

Hej!

Ja, det är tyvärr en bugg. Just nu måste man göra som goose beskriver så att gästen verkligen blir en “gäst”.

Vi ser till att fixa det när vi driftsätter en ny version, troligtvis i början av nästa vecka.

mvh/Joel

2010-09-15

Att kunna bjuda in hundar tycker jag verkar vara en bra idé, jag skriver upp det på “listan” (vår lista över kommande funktionalitet)!

Vi var på väg att lägga till gäster i kalendern, men hejdade oss. Anledningen är att man i sådana fall måste ge gäster tillgång till hela kalendern. Det funkar nog bra för många jaktlag, men vissa kanske publicerar aktiviteter där som inte gäster ska se.

Som det ser ut nu kommer vi istället lägga till en inställning för administratörer i jaktlagen där de kan bestämma vad gäster/vanliga medlemmar/redaktörer/administratörer får göra i detalj. Då skulle man kunna välja att låta alla gäster i jaktlaget se kalendern.

Edited 2010-09-15

Show 1 to 4