2016-10-06 Använda easyhunt för älgskötselområden/kretsar.

Jag nyttjar easyhunt för att som styrelsemedlem få igång ett bra styrelsearbete i älgskötselområde men saknar vissa saker.
Då det finns många älgskötselområden i landet så tror jag att easyhunt kan ha stora fördelar i arbetet men det saknas vissa saker.
1. Vi har 37 lag anslutna till ÄSO och dom kan jag givetvis bjuda in men då önskar jag få till dokument hantering som gör att lagen kan läsa men ej skriva i vissa mappar och andra mappar ska lagen inte kunna se. Styrelsemedlemmar skall kunna lagra dokument som bara styrelsen kan se. Skulle önska att man kan ställa rättigheter på mappar samt fler nivåer på läs/skriva rättigheter.
Vissa flikar är inte användbara för ÄSO kan man ta bort/lägga till flik?

2. Om jag nu lägger in ÄSO gamla dokument och på så vis får ett arkiv. Vilken säkerhet kan ni ge mig dels på att endast dom vi önskar kan se detta samt att även om ni lägger ner easyhunt av någon anledning att jag kan få tillbaka informationen.

3. Spillningsinventering görs i stora delar av landet, jag lägger upp allt underlag till jaktlagen på easyhunt men löser det med ett konto “vanlig användare”, så lagen kan hämta kartor ovh protokoll, men även här skulle rättigheter lösas enkelt om gäst bara kom åt t. ex. spillnings mappen. En annan fråga på spillningsinventering är varför ni inte använder kordinatsystemet SWEREF 99TM då det används i spillningsinventering och då slipper lagen byta kordinatsystemet i gps:erna.

//Ragge

Edited 2016-10-06
2016-10-06

Hej Ragge

Vi vill utveckla tjänsten så den passar ÄSO bättre. Vi har ganska många ÄSOn redan men vill ha fler. Vi har en liten kom-igång broschyr för ÄSOn, men den har nog inte du nytta av för du kan allt det där. http://easyhunt.com/static/docs/Easyhunt_ASO_VVO_Broschyr.pdf

Svar på dina frågor:

1) Bra input. Jag tror vi kan fixa det men det dröjer till våren.

2) Vi är jättenoga med denna typ av integritetsfrågor, speciellt eftersom det handlar om jakt som kan vara känsligt. Skulle det finnas någon bugg att någon obehörig kan läsa något så skulle det komma ut på detta forum och andra jaktforum direkt. Det har dock inte hänt sedan starten 2009. Easyhunt kommer inte att läggas ned inom överskådlig framtid. Även om Easyhunt AB skulle få problem (vilket inte kommer att hända) så finns det ett stort värde i tjänsten vilket betyder att andra ägare skulle driva verksamheten vidare.

3) Jag tror vi kan fixa det också, men det dröjer till våren.

Kanske någon annan kan fylla på med fler krav och önskemål från ÄSOn?

Show 1 to 2