1. DETTA FORUM
- Kan ersättas av GRUPPEN “Easyhunt WEB / APP” på Min Sida.
2. INTERNT FORUM – DISKUSSION
- Kan ersättas av att man skriver en post på Min Sida och väljer att jaktlaget får se posten.
Fördelar med att göra som ovan (1 och 2) och använda Min Sida:
+ Man kan lägga upp en BILD
+ Man kan använda APPEN
+ Alla i jaktlaget ser posten i sitt flöde på Min Sida. Inget göms i olika flikar.
+ Allt sorteras efter senaste kommentaren, dvs det intressantaste högst upp.
+ Man kan “gilla”. (För den nyttoinriktade skulle vi kunna lägga till ett alternativ till gilla som är “OK”. Då ser man när alla har läst. Sam en sur gubbe “ogilla”. Då kan man använda en post som en omröstning. Typ: “Ska vi bygga ett torn här?”, en bild på tornet. Om man får 7 “ogilla” och 4 “gilla” så bygger man inget torn.)
En fördel med forumet som jag ser det är att man kan bifoga filer, men det kan vi enkelt fixa på Min Sida.
En annan fördel med forumet kan vara att man vill ha alla jaktlagets diskussioner samlade på ett ställe. Men detta skulle vi också kunna lösa enkelt genom att man kan klicka på en knapp och få alla jaktlagets poster i flödet. Ett jaktlag blir då som en grupp. Om man klickar på en grupp så visas bara gruppens poster.
Vi vill inte utveckla samma funktioner på två ställen. Vi håller på att bygga om designen på hela webben till en mycket enklare och renare lösning, så det blir onödigt jobb att få med forumet i detta jobb.
3. INTERNT FORUM – MAIL
- Kan ersättas av EasyTalk. Vi behöver bara lägga till möjligheten att bifoga filer.
Fördelar: + Det går att svara på EasyTalk vilket inte går med mailutskicken.
+ Easytalk kommer även att bli inbyggd i appen framöver.
Om vi gör dessa ändringar så kommer vi lägga upp en pedagogisk hjälpsida som visar hur man kan göra samma sak som förut på Min Sida.
MIN FRÅGA TILL ER: Jag förstår att man helst inte vill ändra på något som är invant, men finns det några hårda argument för att inte göra på detta vis? Alltså, finns det situationer där Min Sida och EasyTalk inte skulle duga som ersättning med de ändringar jag skrivit ovan? Jag kan inte se det men ni kanske kan..?
1. DETTA FORUM
- Kan ersättas av GRUPPEN "Easyhunt WEB / APP" på Min Sida.
2. INTERNT FORUM - DISKUSSION
- Kan ersättas av att man skriver en post på Min Sida och väljer att jaktlaget får se posten.
Fördelar med att göra som ovan (1 och 2) och använda Min Sida:
+ Man kan lägga upp en BILD
+ Man kan använda APPEN
+ Alla i jaktlaget ser posten i sitt flöde på Min Sida. Inget göms i olika flikar.
+ Allt sorteras efter senaste kommentaren, dvs det intressantaste högst upp.
+ Man kan "gilla". (För den nyttoinriktade skulle vi kunna lägga till ett alternativ till gilla som är "OK". Då ser man när alla har läst. Sam en sur gubbe "ogilla". Då kan man använda en post som en omröstning. Typ: "Ska vi bygga ett torn här?", en bild på tornet. Om man får 7 "ogilla" och 4 "gilla" så bygger man inget torn.)
En fördel med forumet som jag ser det är att man kan bifoga filer, men det kan vi enkelt fixa på Min Sida.
En annan fördel med forumet kan vara att man vill ha alla jaktlagets diskussioner samlade på ett ställe. Men detta skulle vi också kunna lösa enkelt genom att man kan klicka på en knapp och få alla jaktlagets poster i flödet. Ett jaktlag blir då som en grupp. Om man klickar på en grupp så visas bara gruppens poster.
Vi vill inte utveckla samma funktioner på två ställen. Vi håller på att bygga om designen på hela webben till en mycket enklare och renare lösning, så det blir onödigt jobb att få med forumet i detta jobb.
3. INTERNT FORUM - MAIL
- Kan ersättas av EasyTalk. Vi behöver bara lägga till möjligheten att bifoga filer.
Fördelar:
+ Det går att svara på EasyTalk vilket inte går med mailutskicken.
+ Easytalk kommer även att bli inbyggd i appen framöver.
Om vi gör dessa ändringar så kommer vi lägga upp en pedagogisk hjälpsida som visar hur man kan göra samma sak som förut på Min Sida.
MIN FRÅGA TILL ER: Jag förstår att man helst inte vill ändra på något som är invant, men finns det några hårda argument för att inte göra på detta vis? Alltså, finns det situationer där Min Sida och EasyTalk inte skulle duga som ersättning med de ändringar jag skrivit ovan? Jag kan inte se det men ni kanske kan..?
|