2012-07-21 Karta

Jag har köpt en karta från Metria men det funkar inte att lägga upp den. Datorn står bara och tuggar hur länge som helst. Hur gör jag? Vilka operativ funkar det på? Funkar det på Firefox på Mac?

2012-07-23

Försöker att ladda upp vår karta i olika format men får oavsett format svaret att det är “fel format” hur göra för att få in kartan, finns som pdf, jpg.

Boris

2012-07-23

jag provade lägga in våran karta i bild format men då står det att man måste vara krut plus medlem??? hur blir man det och var??

2012-07-23

fixat plus medlemskap.. så få se då om det funkar.

2012-07-24

funkade inte morrr...

2012-07-24

Hej

Att ladda upp karatan i JPG och JGW tar tyvärr lång tid just nu. Vi jobbar på att få ner tiden.

Om man vill ladda upp bara en bil funkar de flesta filformaten .jpg, .png och .jpeg observera att PDF inte fungerar. Ladda upp bilden och klicka sedan på kartan för att placera den.

Vänliga hälsningar
/Marcus

2012-07-24

När jag laddar in min kart bild och jgw filen blir kartan genomskinlig, hur ändrar man %-talet?

2012-07-24

Några fler svar på frågorna:

  • Alla webläsare och alla operativsystem ska funka.
  • Plusmedlem blir man genom att aktivera ett 3-månaders gratis provmedlemsskap på “Webshop” uppe i vänstra hörnet.
  • Genomskinlig karta: Om man väljer: Karta > Redigera > Verktyg > Placera karta så kan man välja transparens. Sätt transparens till 100% så blir inte kartan genomskinlig alls. Tanken att ha den lite genomskinlig är att det ska bli lättare att placera ut den exakt, men det behövs inte alltid.
  • Om man har mindre än 1 Mbit/s Internet när man tar emot filer kan man behöva vänta på att kartan laddas om när man zoomar. Hur snabbt Internet ni har ser ni på http://www.bredbandskollen.se . Vi jobbar som sagt på problemet.

Om någon har problem så hör av er igen här eller maila [email protected]

Johan
Krut.se

Show 1 to 8