JPG filen följer inte med till appen. Den kan man säga är bara ett underlag för att kunna rita in gränser, pass mm som du måste lägga in för att få upp dessa i appen. Ser perfekt ut för mig i alla fall.
Däremot kan det vara trixigt att få JPG filen perfekt placerat mot kartunderlaget. Det tog tid. Det fanns ju ingen manual att följa precis.
Var noga med att få JPG underlaget perfekt placerat mot kartunderlaget. När du ritar in gränser, pass mm så följer dessa det så att säga kartunderlaget. Detta för att få alla grejer du ritar in perfekt placerat i appen.
Enkelt förklarat: Importera JPG filen Placera den exakt mot kartunderlaget. Det går att “dra” i JPG bilden så den passar. OBS viktigt med placering Rita in gränser, pass mm.SPARA Starta appen och logga in. Nu syns de inritade gränserna, passen mm perfekt placerade på kartan i appen. Om man varit nogrann....
Hoppas jag har löst vissa utav era frågor.
JPG filen följer inte med till appen. Den kan man säga är bara ett underlag för att kunna rita in gränser, pass mm som du måste lägga in för att få upp dessa i appen. Ser perfekt ut för mig i alla fall.
Däremot kan det vara trixigt att få JPG filen perfekt placerat mot kartunderlaget. Det tog tid. Det fanns ju ingen manual att följa precis.
Var noga med att få JPG underlaget perfekt placerat mot kartunderlaget. När du ritar in gränser, pass mm så följer dessa det så att säga kartunderlaget. Detta för att få alla grejer du ritar in perfekt placerat i appen.
Enkelt förklarat:
Importera JPG filen
Placera den exakt mot kartunderlaget. Det går att "dra" i JPG bilden så den passar. OBS viktigt med placering
Rita in gränser, pass mm.SPARA
Starta appen och logga in.
Nu syns de inritade gränserna, passen mm perfekt placerade på kartan i appen. Om man varit nogrann....
Hoppas jag har löst vissa utav era frågor.
|