2012-07-21 Appen är väl bra men....

Satt ikväll och kollade på kartan i Appen till Androidtelefon. Förstorade upp till hela sverige och upptäkte en snubbe i Tierp somn kallade sig Wibbe86. Trevligt med nya kamrater i jaktlaget i och försig, men lite krångligt om man skall samordna hela sveriges jägare.: )
Är det meningen att man skall se andra jägare som inte tillhör jaktlaget?

2012-07-23

Hej Sirap

Tack för att du påpekade detta. Det var en bugg på serversidan. Nu ska det vara fixat.

Vänliga hälsningar
/Marcus

2012-07-24

Har provat androidappen men ser inte mina kamrater på kartan, gör jag/vi något fel?
Nästa fundering är om kartan man lägger in på internetsidan ska flyttas med till kartan i appen?

2012-07-24

Fråga 1 får Marcus svara på. Du lär få svar under onsdagen.
Fråga 2: Kartan ska komma upp automatiskt i appen om du i appen har loggat in på samma jaktlag.

/ Johan, Krut

2012-07-25

Kolla igen nu Östanbäck

Vänliga hälsningar
/Marcus

2012-07-25

För mig föjler inte min JPG med kartan till appen.

2012-07-25

JPG filen följer inte med till appen. Den kan man säga är bara ett underlag för att kunna rita in gränser, pass mm som du måste lägga in för att få upp dessa i appen. Ser perfekt ut för mig i alla fall.

Däremot kan det vara trixigt att få JPG filen perfekt placerat mot kartunderlaget. Det tog tid. Det fanns ju ingen manual att följa precis.

Var noga med att få JPG underlaget perfekt placerat mot kartunderlaget. När du ritar in gränser, pass mm så följer dessa det så att säga kartunderlaget. Detta för att få alla grejer du ritar in perfekt placerat i appen.

Enkelt förklarat:
Importera JPG filen
Placera den exakt mot kartunderlaget. Det går att “dra” i JPG bilden så den passar. OBS viktigt med placering
Rita in gränser, pass mm.SPARA
Starta appen och logga in.
Nu syns de inritade gränserna, passen mm perfekt placerade på kartan i appen. Om man varit nogrann....

Hoppas jag har löst vissa utav era frågor.

2012-07-27

Efter att prova appen några gånger nu kan jag konstatera att uppdateringen av positionen inte håller tiden som man kan ställa in i appen... använder standard inställningen 30 sekunder men i verkligheten kan det ta upp emot 10min innan gubben/gubbarna flyttas?!
Måste man röra sig en viss sträcka för att positionen ska uppdateras?

2012-07-31

Om batterimängden är under 30 % går telefonen ner i ett energisparläge. Då skickas koordineterna mer sällan. Kan det vara det som inträffar?

Vänliga hälsningar
/Marcus

Show 1 to 9