2012-07-26 Nedladdning av karta

Går fortfarande inte att ladda ner inköpt karta från lantmäteriet
MVH
Gerry

2012-07-28

Menar du ladda ner från Metria eller ladda upp hos oss?

Mvh!
/Marcus

2012-07-28

Jag har en en karta i jpeg och jwg. dessa bifogar jag i uppladdningen men ingenting händer. det står bara att filerna laddas upp. och om jag vill ändra i kartan skall jag skaffa krut plus.

Vad är det som är fel?
//John

2012-07-28

Gerry: Om du fick med en jgw fil från Lantmäteriet så ska du trycka på knappen jgw/jpg och ladda upp båda dessa filer samtidigt. Om det ändå inte funkar så beskriv gärna exakt vad du gör så bör vi komma underfund vad som är fel.

John: Innan du laddar upp en karta måste du aktivera provmedlemskapet för plustjänsterna på webshopen. Detta ska vi förtydliga.

En brist med de nya funktionerna är att vi inte ännu har så mycket hjälptexter och att man ibland måste lista ut hur man tex ska ladda upp en karta. Detta ska vi förbättra. Vissa har tydligen också problem just med själva uppladdningen av kartfilerna och det finns tydligen någon bugg kvar.

Vi hade lite bråttom att lansera så att allt blev inte perfekt från starten. När man väl är igång med kartan så funkar det dock bra. Jag har byggt upp kartor för två jaktlag och det funkar bra.

Johan
Krut

Show 1 to 4