2012-07-28 Problem med kartan

Har problem med redigeringen av kartan, när jag laddar upp karta från metria så blir kartan bara synlig till 80%, har försökt ändra procenten när jag ska ladda upp och även efter jag laddat upp kartfilerna men synligheten blir det samma.

Jag har också samma problem som jag förstått att även andra har med att ett flertal tomma kartrutor dyker upp när jag går ur kartredigeringen.
har provat att redigera i google chrome, IE9 och firefox med samma resultat.

Tack på förhand för svar!

2012-07-28

Detta med transparensen ska vi kolla med våra utvecklare och återkomma om. Vi kommer att hitta en lösning, så du kan jobba vidare med att sätta ut pass och sedan när problemet är fixat ladda upp en ny bakgrundsbild. Passen och annat sitter där dom sitter oavsett om man har laddat upp en bakgrundskarta.

Problemet med tomma kartrutor ska vi också titta på. Jag hade själv samma problem när jag satt på ett långsamt mobilt bredband. Nu har jag ett något bättre som ger 0,2 Mbit när man laddar upp filer. Min teori är att om det tar för lång tid att ladda upp kartrutorna så får min en timeout, dvs webläsaren tröttnar på att vänta. Det ska givetvis funka även med långsam uppkoppling så jag hoppas att vi kan lösa detta.

Johan, Krut

2015-10-26

Johan,

Tar upp en gammal tråd. När vi navigerar runt i vår karta på webben så går det väldigt segt att få upp kartrutorna. Vår egenuppladdade karta är väl hyfsat stor och högupplöst men går ändå lite väl segt när man panorerar runt. Får intrycket av att varje kartruta laddas in på nytt vid varje inzoomningsnivå och varje panorering trots att man tittat på samma ruta för bara någon minut sedan? Ska det funka med cache även på webben eller hur är det uppbyggt? Satellitkartan laddar mycket fortare.

2015-10-29

Jag kollar upp det.

Show 1 to 4