2012-08-05 | Karta | |
---|---|---|
GK |
Ja nu börjar det fungera och jag vet hur pass o.s.v förs in. Ny måste jag få hjälp med utskrifter av karta |
|
2012-08-13 | ||
Björn Skoglund
|
Hallå ! Har även testat att lägga in pass men där förstår jag inte riktigt heller hur man gör, provade att lägga in Utskriften skulle jag också testa men det blir inte heller riktigt bra. Det kanske var mycket på en gång men vore tacksam för svar. Mvh Björn |
|
2012-08-13 | ||
Olof Ekelund
|
Kolla så att bildfilen heter .jpg och inte .jpeg! Det gjorde min och jag fick också att det var fel filtyp. Döpte om filen och får inte felet längre, men jag får fortfarande inte in kartan. |
|
2012-08-14 | ||
MS |
Hej @Oek68, du lyckas ladda upp bilden men den visas inte på kartan? @Bsk, du ska helt klart kunna använda de filer du fått från Metria. Vi har tyvärr inte haft så många filer att laborera med under testfasen men om du mailar mig det du fått på [email protected] så ska jag se till att vi löser problemen. När vi är klara med utvecklingen kommer allt att fungera för alla. @Jaktledare1, utskrift är just nu bara möjligt på din egna skrivare. Det gör du från “Visningsläget” direkt under karta- fliken. Vi håller på att jobba på att ge stöd för beställningar. /Marcus |
|
2012-08-14 | ||
Olof Ekelund
|
@Marcus, stämmer precis. |
|
2012-08-14 | ||
Björn Skoglund
|
OK, jag mejlar det jag fått från Metria till er. Tack på förhand. |
|
2012-08-15 | ||
GK |
Utskrifter |
|
2012-08-16 | ||
MS |
@Jaktledare1 Klicka på “Fullskärm” och utskrift. |
|
2012-08-17 | ||
Roberto Gonzalo
|
Hej ! Tänkte beställa kartabild från metria via deras internettjänst. Men det verkar som att välja JGW-format inte går utan endast i JPG, TIFF mm. Känner ni till om det är så eller måste man beställa på något annat sätt? Har laddat in en egn jpg-karta men tycker det är för mycket pillande med att “passa” in kartan. Mvh Robban |
|
2012-08-17 | ||
Admin User |
Välj en JPG så får du med en JGW fil med kartan. /Marcus |
|
Show 1 to 10 |