2012-08-05 Karta

Ja nu börjar det fungera och jag vet hur pass o.s.v förs in. Ny måste jag få hjälp med utskrifter av karta

2012-08-13

Hallå !
Jag har beställt en karta som jag tänkte ha som bakgrund på våran jaktsida från Metria.
Det är en terrängkarta som blev 9 gånger 14 km.
Har testat att ladda in den på de sätt som jag tror jag kan (JPG o JGW ) göra men får bara till svar
att det är "fel filtyp"
Tryckte även på ladda-bild knappen och efter att ha läst lite i forumet vad en annan
hade gjort så fick jag se våran karta som en flug-lort på världskartan.
Efter mycket om och men så lyckades vi att få till den rätt så skapligt men tänkte att det kanske blir bättre om man kunde använt sig av JGW-filen, eller har jag fel?

Har även testat att lägga in pass men där förstår jag inte riktigt heller hur man gör, provade att lägga in
de rätta koordinaterna men passet hamnade helt fel, fick flytta det manuellt själv till ungefär rätt plats
på kartan, ska det vara så?
Någon som har bra tips.

Utskriften skulle jag också testa men det blir inte heller riktigt bra.
Vore bra om man kunde justera bilden när utskrifts sidan kommer fram.

Det kanske var mycket på en gång men vore tacksam för svar.

Mvh Björn

2012-08-13

Kolla så att bildfilen heter .jpg och inte .jpeg! Det gjorde min och jag fick också att det var fel filtyp. Döpte om filen och får inte felet längre, men jag får fortfarande inte in kartan.

2012-08-14

Hej

@Oek68, du lyckas ladda upp bilden men den visas inte på kartan?

@Bsk, du ska helt klart kunna använda de filer du fått från Metria. Vi har tyvärr inte haft så många filer att laborera med under testfasen men om du mailar mig det du fått på [email protected] så ska jag se till att vi löser problemen. När vi är klara med utvecklingen kommer allt att fungera för alla.

@Jaktledare1, utskrift är just nu bara möjligt på din egna skrivare. Det gör du från “Visningsläget” direkt under karta- fliken. Vi håller på att jobba på att ge stöd för beställningar.

/Marcus

2012-08-14

@Marcus, stämmer precis.

2012-08-14

OK, jag mejlar det jag fått från Metria till er.
Vore bra om ni kunde hjälpa mig.¨

Tack på förhand.
BSK

2012-08-15

Utskrifter
Hittar inget som anger visningsläget under kartan-fliken

2012-08-16

@Jaktledare1 Klicka på “Fullskärm” och utskrift.

2012-08-17

Hej !

Tänkte beställa kartabild från metria via deras internettjänst. Men det verkar som att välja JGW-format inte går utan endast i JPG, TIFF mm. Känner ni till om det är så eller måste man beställa på något annat sätt?

Har laddat in en egn jpg-karta men tycker det är för mycket pillande med att “passa” in kartan.

Mvh

Robban

2012-08-17

Välj en JPG så får du med en JGW fil med kartan.

/Marcus

Show 1 to 10