2012-08-07 garmins prime karta

jag ställde en fråga för ett tagsen om garmins fastighetskarta om den går att använda till den här sidan??
och hur gör man isåfall?

2012-08-07

Skulle också gärna få tips om något bra sätt, jag har själv tillsvidare använt ett litet program för att skapa skärmdump (markerar en rektangel area i map source) och spara till jpg format. Sen har jag laddat in den bilden.

Inte helt optimalt och beroende på hur stor areal som ska täckas tappar man lite skärpa, men det funkade i alla fall

Micke

2012-08-08

Hej,

I dagsläget vet jag inte om Garmins fastighetskarta går att använda.

Jag måste kolla med Marcus eller Johan som kan det här mer i detalj, ber att få återkomma inom ca 1 vecka när de är tillbaka, hoppas det är ok!

mvh/Joel

2012-08-13

Hej

Idag går det att ladda upp olika bildfiler. I nästa uppdatering som är på gång så kommer det vara möjligt att tilta eller “vrida runt” bilder. Inte bara som nu att gör dem större och mindre. Detta kommer att göra det lättare att lägga bilder rätt utan en JGW fil. Vi har ingen garmin fastihetskarta att testa med. Men jag hoppas att de nya funktionerna kommer att göra det möjligt att använda den. Kanske med en del småfix som Micke nämner.

Vänliga hälsningar
/Marcus

Show 1 to 4