2012-08-16 Nyhetsrullen på framsidan

Hej
Jag antar att “nyhetsrullen” ska hantera det som är nytt. Se bifogad bild. Nu finns det ett stort antal händelser som bara går att radera en i taget, kryssa bort. Att städa det här kommer att ta väldigt lång tid då sidan ska uppdateras efter varje borttagning. Om allt står kvar så blir sidan väldigt seg och det finns inget behov att ha allt kvar. Det ska ju bara visa vad som är nytt.
Jag vill kunna ta flera rader i taget.
Mvh
Bosse

2012-08-16

Tack

Vi ska göra en revision av nyhetslistan. Det stämmer att den kan laddas långsamt samt att det skulle vara bra med lite mer funktionalitet. Tanken från början var att det bara var i undantagsfall som man skulle vilja ta bort något. Men vi behöver öppna för möjligheten att ställa in listan lite mer.

Mvh
/Marcus

2012-09-02

Hej igen
Jag väntar fortfarande på möjlighet att ta bort äldre poster från nyhetsrullen. I varje fall år 2011 och äldre.
Mvh
Bosse

2012-09-24

Jag väntar fortfarande på att det ska hända något med den här nyhetsrullen.
Mitt förslag är att ni tar bort den helt och väntar med att lägga in den igen när ni får den att fungera.
När ni startar om den igen så börja från noll med att låta färska nyheter läggas upp här och ge möjlighet för administratör att redigera listan.
Just nu är det bara segt och en massa helt ointressanta artiklar som hänt för länge sedan.
Mvh
Bosse C

2012-09-25

Tills vidare får man försöka städa regelbundet. Rensa bort allt som är äldre en en vecka (om det inte är något viktigt). Det funkar hyffsat bra i väntan på en lösning och det finns andra saker som i alla fall jag prioriterar högre.

2012-09-28

Hej oek68
Jag har varit med här i minst tre år och allt som hänt finns sida upp och sida ner på nyhetsrullen. Det är alldeles omöjligt att rensa allt genom att kryssa bort ett i taget och vänta på uppdatering. Det är precis som du skrivar som jag vill har det. Få upp nyheterna och kunna rensa efterhand
Mvh
Bosse C

2012-09-28

Hej!
Jag håller med om att nyhetsrullen inte fungerar smidigt. För min del så upplever jag, och flera i vårt jaktlag, att det inte finns något behov av att händelser som att svara “Yes”, “No” och “null” presenteras där. Det är väl ändock så att då man t.ex. vill se vilka som har anmält sig eller ej till en aktivitet så går man till Kalendern och Aktiviteten samt klickar på “Visa”.
Detta har jag också framfört via e-mail direkt till [email protected].
Vad säger ni andra? Anser ni att det finns någon mening eller fördel med att presentera alla händelser i nyhetsrullen?
Att stoppa dessa ovan nämnda händelser borde väl, datatekniskt sett, vara en betydligt enklare åtgärd än att börja programera en hel ny funktion för nyhetsrullen.
För övriga händelser så tycker jag den fyller en mycket efterlängtad funktion
Hälsningar
Gunnar W.

2012-10-02

Nyhetsrullen var efterfrågad av många, men den blev inte så bra i denna första variant. Vi kommer att kolla på hur man
a) kan ha en smartare funktion som inte tar med alla småsaker som hänt och
b) att den ska bli enklare att rensa.

..men det dröjer tyvärr. Vi har mycket annat jobb precis nu.

Johan
Krut

2012-10-02

Skulle gärna se en första sida i form av en anslagstavla.
/ Patrik

2012-11-20

Hej Krut
Tack nu går det att rensa nyhetsrullen från gammalt ointressant och sidan öppnar betydligt snabbare.
Jag är nöjd med resultatet.
Mvh
Bosse

Show 1 to 10