2012-08-23 Jaktrapport -> fällda djur synliga i kart-vyn

Vid ett tidigare tillfälle så la jag in en fälld grävling genom att markera platsen via “visa” i kolumnen “plats” i jaktrapporten. Efter detta så kan jag via huvudmenyn “Karta” se en liten symbol för grävlingen på kartan, och i dropplisten"djur" under kartan finns en kategori “Grävling”. Så lång så bra.

Men när jag och andra i jaktlaget försöker upprepa proceduren i nya jaktrapporter så dyker inga nya djur upp i kartan via huvudmenyn “Karta” . Har något ändrats? Gör jag fel?

Detta är testat med bland annat Internet Explorer 9.0.8112.16421, men är väl knappast browserrelaterat?

2012-08-23

Har du kollat datumen? Där du tittar på kartan ska det stå rätt datum i “Till” och “Från” dessa måste stämma med datumen i jaktrapporterna.

Mvh!
/Marcus

2012-08-23

Ja jag anger hela tiden datum från 2007-08 fram till dagens datum, dvs drygt hela det intervall som existerar.
Det borde leda till att samtliga rapporter med position angiven visas i kartan. Men endast ett djur visas.
Mvh Fredrik

--EDIT-- nu dyker ett rådjur upp efter att jag varit inne och flyttat det en liten bit, denna rapport skapades ursprungligen av en redaktör ; kan det vara behörighetsrelaterat? ( jag är alltså administratör för jaktlaget och har möjligen mer behörigheter även i kartsammanhang?) Det tog dock uppemot 30 sekunder innan rådjuret presenterades i kartan, efter att grävlingen dykt upp.

--EDIT2-- ser ut som det inte alltid “tar” när jag ändrar datum – default-slut-datum verkar vara 2012-08-10 och när jag ändrar till 23:e så funkar det i bland och i bland inte att få fram råbocken som ju är skjuten efter den 10:e...
Detta känns mer potentiellt browserrelaterat.

Edited 2012-08-23
2012-08-25

Hej
Jag hade liknande problem i juli, men det var då en bug som vi fixade då och det löste problemet. Det låter som en bug faktiskt. Det spelar inte så stor roll om det är browserrelaterat eller inte eftersom du använder Explorer 9 som är den vanligaste browsern. Detta måste vi fixa. Tyvärr är Marcus på semester till den 3e september och det är bara han som kan lösa detta.

Johan
Krut

Show 1 to 4