Hallå ! Jag skulle prova att lägga in GPS-koordinaterna från en Garmin Astro på redigera-sidan och på detta vis få in passen på kartan. Dom hamnade helt fel.
Jag har även Google Earth installerat på datan och från Garmin Base Camp som jag har ihop med min Garmin Astro så jag gjorde en överflytt av passen och visade det i Google Earth istället, där tog jag GPS-koordinaterna istället, kopierade dom klistrade in dom N-punkten för sig och E-punkten i respektive ruta där det ska vara och passet hamnar perfekt på rätt ställe, och kollar man så skiljer siffrorna mellan min Astro och Google Earth positionerna.
Kan någon förklara varför det är på detta vis och det är ju en aning omständigt?
Mvh BsK
Hallå !
Jag skulle prova att lägga in GPS-koordinaterna från en Garmin Astro på redigera-sidan
och på detta vis få in passen på kartan. Dom hamnade helt fel.
Jag har även Google Earth installerat på datan och från Garmin Base Camp som jag har ihop
med min Garmin Astro så jag gjorde en överflytt av passen och visade det i Google Earth istället,
där tog jag GPS-koordinaterna istället, kopierade dom klistrade in dom N-punkten för sig
och E-punkten i respektive ruta där det ska vara och passet hamnar perfekt på rätt ställe, och kollar man
så skiljer siffrorna mellan min Astro och Google Earth positionerna.
Kan någon förklara varför det är på detta vis och det är ju en aning omständigt?
Mvh BsK
|