2017-06-01 Kan man lägga in pass på kartan genom att knappa in dess GPS-position?

Som rubriken lyder, kan man göra så med Easyhunts kartfunktion? Jag har ordnat med en bra karta över marken, så nu ska den förses med pass.
Kan ske på två sätt: 1. Jag lägger in passen i PaintShop Pro som jag vet fungerar. Nackdelen är att det inte blir helt exakt för man kan inte knappa in GPS-positionen vilket skulle gett en exakt position, som i ett CAD-program.
2. Byter programvara, läser in min kart-fil och lägger in passen baserat på dess verkliga GPS-position vilket ger en teoretiskt mer noggrann karta än alternativ 1.

Frågan är då: klarar Easyhunt alternativ nummer 2?
Finns det något annat sätt?

2017-06-03

Hej

1 är inget bra sätt tycker jag eftersom då kan du inte ändra passen i Easyhunts web och app.

2 funkar om du ställer in ditt program på WGS84 decimalt vilket tyvärr är det enda system vi stödjer nu om man ska lägga upp passen manuellt.

Det bästa sättet är annars att du får tag i en Garmin Astro som har alla pass inlagda. Då kan du ladda upp en GDB-fil från Astron så lägger sig alla pass där de ska direkt.

Ett annat alternativ är att knalla runt på marken och lägga ut alla pass med appen. då läggs de rätt baserat på telefonens position.

Och ett annat sätt är att ta fram satellitkartan och pricka in passen med musen manuellt. Om kartan över din mark är bra så kan du urskilja enstaka träd och om du då kan marken så bör du kunna pricka rätt.

Vi håller på att stänga ned detta forum. Bästa sättet att få hjälp framöver är att klicka på knappen support. Eller om du vill kolla med andra användare så gå med i Gruppen Om Easyhunts Web / App.

Show 1 to 2