2010-10-25 Förslag på förbättringar

Hej!

Måste börja med att tacka för en mycket bra sida, och jag tror att vi kommer att få mycket användningn av “mittjaktlag” i just mitt jaktlag. Vi är nya här, så vi håller på att lära oss lite varje dag :)

Skulle det vara en möjlighet att ha en “spalt” på tex vänstersidan (liknande jägareförbundet Värmlands sida) där man kunde ha Styrelsemedlemmar, jaktstadgar, stämmoprotokoll och länkar osv?
Vet att det går att lägga in dokument osv. men tanken var att det kanske skulle bli lite lättare att hitta.

Men det kanske bara är vi som tänker så?

Hälsningar

Kennet Berg
Bjursjöns VVO

2010-10-26

Hej,

Kul att ni gillar tjänsten, och välkomna hit!

Jag tycker att det är en bra idé. En av våra “stora”, nya saker är just att förbättra startsidan så att den ger bättre överblick. Som det är nu är det svårt att se aktiviteten på sidan utan att behöva klicka runt överallt.

Just nu går det dock att skapa länkar till innehåll på sidan från startsidan. Marcus spelade in en instruktionsvideo som visar hur det går till. Du hittar den här.

mvh/Joel

2010-10-28

Hej joelso!

Skulle det vara besvärligt att lösa det med kallelse till jakt eller möte, så man själv kan välja datu på både första och sista kallelse när dom skall skickas med epost. Som det är nu kan man inte lägga in något i förväg.

Mvh
Bo

2010-10-29

Hej!

Skulle det vara besvärligt att lösa det med kallelse till jakt eller möte, så man själv kan välja datum på både första och sista kallelse när dom skall skickas med epost. Som det är nu kan man inte lägga in något i förväg.

Jag minns att du skrivit om detta tidigare och vi har diskuterat det internt och tycker det är en bra idé! Vi ska lägga till det, det är bara en tidsfråga.

Just nu jobbar jag för fullt med den nya exportfunktionen. Hoppas på att klämma in detta så fort som möjligt efter det, men vågar inte säga ett datum just nu.

Återkommer när jag vet mer!

mvh/Joel

2010-11-23

Tja!
Tack för en bra sida.
Lite fundering bara. När ska ni snygga till Jaktrapporterna?
Nu ser de för taskiga ut på vårat lag. Ena gången är det stor text =tar upp hela sidan som den bör. Nästa gång är det minitext, så det hamnar längst bort i högerhörnet. Detta händer även om jag registrerar ex 2 dagar samma dag.
Mvh
Stefan

Show 1 to 5