2017-12-18 webb och app karta

Varför är kartor på webben och appen olika, känns som att det är inte samma kvalité eller samma datum på kartor på dator och mobilen?

2018-01-30

Vissa rutor är nya och vissa är gamla. Vi kör med Microsoft på webben och i apparna är det Apples resp Googles kartor. Det kommer dock bra topografiska (vanliga, ej satellit) bakgrundskartor under 2018. Möjligen byter vi också ut Microsofts kartor på webben.

2018-07-30

Jag undrar när de nya topografiska kartorna skall komma?

2018-08-03

Runt den 10/8.

2018-08-10

Någon som lyckats visa fastighetskarta?
Jag får ingen reaktion när jag trycker på knappen.
Provade också skapa “ny” jaktmark och rita en gräns kring samma område men hjälpte inte.

2018-08-11

Jag kan se fastighetskartan på en Mac som kör safari. Vet att en polare inte kunde se den på en Mac med Chrome.

2018-08-11

Tackar. Använde PC & Chrome...
Provade med Firefox och då fick jag se dialogen och aktiverade, och när jag sedan provade Chrome funkade det där också!

2018-08-12

Någon annan som har problem att redigera kartan ?......igår funkade allt men idag kan jag inte ändra någonting och allt ser annorlunda ut i programmet.......någon uppdatering som håller på att utföras ?

2018-08-12

Ingen som har uppmärksammat att hela namnen på passen visas inte på kartan om man har ett mellanslag i pass namnet?

2018-08-15

Allmän info:

OM MAN INTE SER GRÄNSER ELLER INTE SER KARTAN ALLS
För vissa webläsare visas inte kartan och gränserna. Detta bör funka bra för alla den 24/8 tror jag. Har ni ändå dessa problem den 24/8 eller senare så klicka på support så hjälper vi er.

OM MAN INTE SER FASTIGHETSGRÄNSER
Om man ska visa fastighetsgränser så måste man först ha en jaktmark utritad. Klicka på Karta > Redigera > Jaktmark > +Ny Jaktmark. Man döper marken och märker ut den genom att klicka på kartan och avsluta med ett dubbelklick. Till att börja med räcker det med en ruta runt marken. Sedan kan man gå in på Hantera Fastighetsgränser och aktivera dessa för denna ruta. När man sedan ser fastighetgränserna kan man rita en ny “jaktmark” dvs en ny gräns som följer jaktmarken exakt. Då kan man sedan ta bort den gamla rutan/jaktmarken och istället aktivera fastighetgränser för den nya exakta jaktmarken (gränsen).

OM INTE PASSNUMREN VISAS SOM DE SKA
Snart kommer

  • Passnummer med upp till 6 tecken kunna visas i kartan (idag är det bara 4 tecken).
  • Man kunna välja att visa passnamn istället för passnummer, fast då utan vit bakgrund.

Troligen blir det den 24/8 eller kanske tidigare.

(Johan Berglund: Om hela passnumret inte visas så beror det på att numret har fler än 4 tecken. Kommer ändras till 6 tecken. Det ska dock inte spela någon roll om man har mellanslag eller inte vad jag vet.)

Som sagt. vid problem så klicka på support.

Show 1 to 10