2012-12-15 Nu är alla fejk-lag raderade och Jaktsnack-forumet fungerar igen!

Notera att detta aldrig har varigt något virus eller liknande. Anledning till problemet:

En elak server, så kallad BOT, har automatiskt skapat massor av konton med fejkade jaktlag som har lagt in forumtrådar.

Vi har nu:

1) Gjort det omöjligt för denna elaka server att skapa nya fejkade jaktlag

2) Tagit bort dessa 12 000 fejkade jaktlag och alla forumtrådar med skräptext som de har skapat.

Johan, Krut

Edited 2012-12-18
2012-12-16

Bra att det börjar ordna sig.

Det är tyvärr fortfarande så att man måste ange SMS-användare för att skicka en inbjudan från kalendern.

//Mattias

2012-12-16

Jaktrapport går inte att spara.

2012-12-17

Går fortfarande inte att skicka kallelse via e-post.....får till svar att man måste ange SMS-mottagare ?

2012-12-18

Till Halvarsbonden och Stefan Möller:
Detta fel hade jag också igår, men idag efter vår senaste uppdatering så funkar det för mig. I rutan med rubriken
"Vill du bjuda in folk till aktiviteten?"
eller rutan “Ändra inbjudningar”
finns två kolumner med kryssrutor:

En med ett kuvert som betyder mailinbjudan.
En med en pratbubbla som betyder SMS (Lite kryptiskt så det ska vi ändra)
OBS: >> Det får inte finnas några kryss i den andra kolumnen (för SMS) för då fastnar man på att man inte har SMS och att det ännu inte går att köpa (snart går det..).

Till hakan.hellström. Jag testade precis att skriva en jaktrapport själv. För mig funkar det, men det kan bero på typ av webläsare och annat.

Till alla som inte får det att funka: Kan ni maila oss på [email protected] tack. För att lösa problemet behöver vi veta:
• ditt användarnamn
• jaktlagets namn
• vilken webbläsar-version du har (Tex “Explorer 8” - Finns oftast under Hjälp / Om..).
• Vilket operativsystem du har (Tex Windows 7)

MVH / Johan, Krut

2012-12-19

Ta bort den eventuella automatinlagda texten som ligger i SMS-text-boxen så funkar det för mig att få iväg inbjudningarna till kalender eventen :-)

2012-12-19

Det går inte att spara jaktrappoerter i dag(19/12) heller

Ett fel uppstod...

Det kan till exempel bero på att du besöker en sida som inte finns.

Om du behöver hjälp går det bra att skicka ett e-post till [email protected]. Beskriv gärna hur felet uppkom och ange användarnamn och jaktlagets namn.

2012-12-22

Till Nordén och Hasihorn: Era problem ska troligtvis vara rättade i torsdags den 20e. Om ni ändå har problem så maila gärna till [email protected]

Johan, Krut

Show 1 to 8