2010-11-29 Varg på marken

Vi har fått varg på marken.
Någon som har något bra tips hur man kan hålla dem borta.
Finns det något som vargar ogillar??
Någon som kanske vet hur man kan skydda sina drivande hundar.

2010-12-01

Det enda som hjälper är 30-06 eller 6,5. Annars är det bara att sluta jaga om du inte vill offra din hund.

Edited 2010-12-01
2010-12-01

Det e inte mycke vi kan göra åt d du tyvärr!!!

2010-12-01

Tyvärr så är det nog kört för dig med, jagar själv i Dalarna (falun med omdejd), har jakt på 3 olika ställen och ett i Hälsingland, kan nu bara släppa hunden på ett ställe och det lär nog inte dröja innan det är kört även där, min bror var ute i dag och kollade lite på skogen så då en flock på 6 stycken så fler blir det.
Otroligt jordens vanligaste större rovdjur och det håller vi på så här med

Less Dalmas

2010-12-01

Hade en varg framför mig på 25 m i lördags helt oskygg och gick endast undan sakta framför mig.. Han trodde väl jag var hans gamla utfodrare ifrån kolmården!!! Vi har dock inte haft någon stationär varg på våra marker och så är nog inte fallet med denna heller då den spårades och hade då gått i rask takt rakt genom marken och fortsatt i ett par mil.. Fömodligen på jakt efter en tik i ett angränsadnde revir...

Men håller emd föregående skrift det enda som stoppar dom är 308 etc....

2010-12-02

De säger ju att det bara finns 200 i Sverige.
Hm....Mycket invandring även bland vargarna tydligen!!!
Alla vi som jagar vet ju hur svårt det kan vara att komma nära ett rovdjur.
Det finns ju jägare som hållt på hela livet & aldrig fått skjuta en räv tex.
I vintras när det var vargjakt sköts de 29 som var på licensen på två dagar.
Med andra ord....det finns betydligt fler vargar än de 200 som myndigheterna säger.

2010-12-02

Den enda möjligheten med varg på marken är väl att omplantera dem men då bör man beakta att det blir tillräckligt djupt.

Show 1 to 7