2010-12-01 SMS utskick som komplement till e-mail.

Vi har (troligen samma problematik i andra jaktlag) medlemmar i jaktlaget som ej har någon dator.

Jag skulle vilja ha möjlighet att välja att det skickas ett sms till de olika medlemmarna i jaktlaget när en ny aktivitet är planerad.

2010-12-02

Jag håller med. Saknar också den funktionen. SMS är mycket snabbare och säkrare sätt att nå jaktdeltagarna. Alla har mobiltelefon och även om de flesta har e-mail, läser inte alla sina meddelanden regelbundet. Använder själv sms när jag kallar till jakt.

2010-12-02

Det är “enkelt” att ordna, www.mittjaktlag.se skriver avtal med Telia, Telenor, Tre, Tele2 om att få koppla upp sig till respektive operatörs gränssnitt för distribution av SMS (alla operatörter måste ju med för fullständig täckning). Problemet är då bara finansieringen att sätta upp detta, för någon skall ju betala :-(

Edited 2010-12-02
2010-12-04

De flesta kan koppla upp sin mobil mot nätet så att man får in mailen på telefonen.

2010-12-05

Finansiering är inte så svårt. Reklam kallas det.

Sen räcker det med att skriva avtal med ett bolag. Behöver inte alla telebolag för att skicka sms. Jag jobbade med denna typen av system när jag jobbade för ett telebolag så det är endast en avtals- och finansieringssak som ni är inne på.

2010-12-07

När man har tackat ja/nej till en jakt så bör man inte få fler mail med jaktinbjudningar om inte något är ändrat i inbjudningen.. Däremot så bör man få ett mail eller en popup i inloggningen när någon har svarat på ett inlägg som man har gjort.

Show 1 to 6