Det här blir verkligen bra när buggarna har fixats. Som det är nu så är det lite påfrestande.Några exempel:
- i vissa fall fungerar det att klicka på ikonen framför texten eller på själva texten i andra fall enbart på texten.
- när man försöker andra på benämningen så genomförs den ibland direkt men i vissa fall blir svaret “Error renaming the item”. Går man sedan vidare så visar det sig efter ett tag att ändringen kan ha gått igenom trots felmeddelandet.
- när man försöker flytta ett dokument blir svaret ibland “Dokumentet kan ej flyttas”, klickar man OK på felmeddelandet så flyttas dokumentet trots det.
- det finns tydligen en standard sorteringsordning på dokumenten. Ändrar man på den efter eget önskemål och sedan flyttar ett dokument så ändras sorteringsordning tillbaka till den ursprungliga.
Nu har jag i alla fall lyckats sortera upp alla dokument i mappar. Gunnar W
PS Detta är ingen anklagelse men min erfarenhet är att det blir lätt så här när man testar i testmiljö och inte har slutanvändare som testar i produktionsmiljö. Om så är fallet nu kan jag ju inte veta med säkerhet bara tro eller misstänka. DS
Det här blir verkligen bra när buggarna har fixats. Som det är nu så är det lite påfrestande.Några exempel:
* i vissa fall fungerar det att klicka på ikonen framför texten eller på själva texten i andra fall enbart på texten.
* när man försöker andra på benämningen så genomförs den ibland direkt men i vissa fall blir svaret "Error renaming the item". Går man sedan vidare så visar det sig efter ett tag att ändringen kan ha gått igenom trots felmeddelandet.
* när man försöker flytta ett dokument blir svaret ibland "Dokumentet kan ej flyttas", klickar man OK på felmeddelandet så flyttas dokumentet trots det.
* det finns tydligen en standard sorteringsordning på dokumenten. Ändrar man på den efter eget önskemål och sedan flyttar ett dokument så ändras sorteringsordning tillbaka till den ursprungliga.
Nu har jag i alla fall lyckats sortera upp alla dokument i mappar.
Gunnar W
PS Detta är ingen anklagelse men min erfarenhet är att det blir lätt så här när man testar i testmiljö och inte har slutanvändare som testar i produktionsmiljö. Om så är fallet nu kan jag ju inte veta med säkerhet bara tro eller misstänka. DS
|