2013-01-30 Mappar under dokument, sortering av filer

Tack för möjligheten att äntligen kunna hantera mappar under dokument. Jag har idag försökt att lägga in filer i mapparna jag skapat. Den 1:a filen kom in i mapparna korrekt men sen verkar det vara fullt i mappen. När jag lägger in fil nr 2 så kommer det ett meddelande “null” och filen kan inte placeras i mappen. Är det någon inställning man kan göra för att mappen skall rymma mer än 1 fil? eller är det något som inte fungerar fullt ut ännu?. Vitsen med en mapp är väl att den skall rymma många filer. Bra att man sortera sina filer i datumordning. Tack för det!
Använder Firefox 18.0.1, Win XP ver. 5.1 sp. 3

Kalle Hammargården

Edited 2013-01-30
2013-01-30

Hej
Det är mycket nytt under solen och lär gör man hela livet och det jag säger är kanske inte rätt men det hjälper mig.
Exempel jag gör en telefonkjedja i ett worddokument och kanske vill ha mer info i samma dokumet. Jag har alla dokument sparade på ett USB-minne och gör minna ändringa hemma på datorn och lägger till filen som jag vill ha med. tar bort den gamla versionen från “ filer dokument” och laddar upp den nya filen till dokument//
Lycka till

2013-01-31

Jag lade upp två mappar och det gick bra men när jag sedan försökte flytta över några dokument till den ena mappen så försvann dom från “Dokument & filer” på hemsidan och hamnade i “Hämtade filer” i själva datorn.
Detta skedde både i Firefox och Chrome, bägge av senaste versionen.
Någon som har något eller några tips om det var jag som gjorde fel?
Gunnar W.

Tillägg: Nu har jag hittat dokumenten! När jag nu har lärt mig hur en del buggar fungerar så har jag lyckats placera alla dokument i respektive mapp.
Gunnar W.

Edited 2013-01-31
2013-01-31

Bra att vi fått tillgång till att arkivera under en mapp! Jag har några frågor nu när jag försökt jobba med en mapp:
1. Hur ändrar man namn på en skapad mapp?
2. Hur tar man bort en mapp eller ett dokument från listan?
3. Hur flyttar men ett dokument i listan till en skapad mapp?
4. Varför placeras dokumenten “huller om buller” i mappen och inte i en viss ordning?
5. Tidigare stod “Beskrivning av fil” inte på en egen rad, det var bättre!

2013-01-31

Jag får gå igenom detta på måndag med “mapp-mannen” Marcus. Om det inte är självförklarande så får vi göra om det. Johan, Krut

2013-01-31

Det här blir verkligen bra när buggarna har fixats. Som det är nu så är det lite påfrestande.Några exempel:

  • i vissa fall fungerar det att klicka på ikonen framför texten eller på själva texten i andra fall enbart på texten.
  • när man försöker andra på benämningen så genomförs den ibland direkt men i vissa fall blir svaret “Error renaming the item”. Går man sedan vidare så visar det sig efter ett tag att ändringen kan ha gått igenom trots felmeddelandet.
  • när man försöker flytta ett dokument blir svaret ibland “Dokumentet kan ej flyttas”, klickar man OK på felmeddelandet så flyttas dokumentet trots det.
  • det finns tydligen en standard sorteringsordning på dokumenten. Ändrar man på den efter eget önskemål och sedan flyttar ett dokument så ändras sorteringsordning tillbaka till den ursprungliga.

Nu har jag i alla fall lyckats sortera upp alla dokument i mappar.
Gunnar W

PS Detta är ingen anklagelse men min erfarenhet är att det blir lätt så här när man testar i testmiljö och inte har slutanvändare som testar i produktionsmiljö. Om så är fallet nu kan jag ju inte veta med säkerhet bara tro eller misstänka. DS

Edited 2013-01-31
2013-02-01

Hej. Det är uppenbart att den nya filstrukturen är väldigt buggig. Vi försöker testa allt vi släpper i testmiljö. Jag vet inte vad som har gått fel denna gång. Vi kollar på detta nu med en gång.

2013-02-14

I funktionen mappar under dokument vore det bäst om det var möjligt att “dra och släppa” filer till den mapp du skapat.

Mvh
Kalle Hammargården

2013-02-14

Hej Kalle. Tack för förslaget. Vi lägger det till listan, men jag kan inte lova när det kan fixas. Vi har mycket annat nu.
Johan, Krut

Show 1 to 9