2013-02-14 Webbutiken är öppen! Nu kan du köpa Plus-abonnemang, allväderskartor och SMS.

Vi har nu öppnat vår webbutik. Där kan du:

  • Fylla på SMS som kan användas i forumet eller när ni kallar till jakter/aktiviteter i kalendern.
  • Teckna plusabonnemang som bland annat ger er tillgång till våra karttjänster. Plusabonnemanget kostar bara 180 kr/år för jaktlag upp till 10 personer och 280 kr/år för större jaktlag. Ja, det är för HELA jaktlaget.
  • Köpa er jaktkarta i det extremt tåliga materialet Tyvek.

OM KARTTJÄNSTERNA
------------------------------------
Karttjänsten fungerar så att ni bygger er jaktkarta här på hemsidan. Ni kan använda er eget kartmaterial eller ladda upp en ny kartfil, t.ex. fastighetskartan från Metria. Sedan markerar ni ut pass, gränser och andra symboler av intresse, tex gryt, saltstenar, parkering etc.

Om ni rapporterar vilt i jaktrapporten och där markerar var djuren är skjutna/observerade så dyker de upp som djurikoner på kartan. Det finns också möjlighet att ladda upp hundspår (och snart även pass/positioner) från Garmin Astro.

Väl ute i skogen så får alla exakt samma jaktkarta som finns på webben. Antingen skriver ni bara ut kartan på färgskrivare eller så beställer ni en bunt av oss i supermaterialet Tyvek som tål väta och kan vikas 30 000 gånger. Vi säljer idag A4, A3 och A2 men kommer inom kort erbjuda även A5 (kan spikas upp i tornen) och A0 som är 1,2 meter bred och kan läggas på motorhuven vid genomgången eller hängas upp i jaktstugan.

Dessutom ser ni exakt samma karta i mobilen med vår app ”Hunters Web Plus” som finns för iPhone och Android. Där ser ni även var ni själva är och snart även era jaktkamrater. Om ni ber era gäster att ladda ner appen så ser de var gränserna går och de slipper jaga hos grannen... När ni även ser era jaktkamraters position, så kan ni enklare hålla koll på drevkedjor och hundförare och därmed öka säkerheten. Sätt en telefon i en vattentät påse i hundvästen och du ser även hundens position under jakten samt efter jakten på hemsidan. Observera att apparna är ”betaversioner” dvs de funkar inte perfekt ännu.

Under ”Jaktlagets konto” ser ni vad ni beställt.

Har ni synpunkter eller problem så maila [email protected]

Johan, Krut

Edited 2013-02-14
2013-03-10

Varför står det då att det kostar 280kr när vi bara har tio medlemmar???

2013-03-24

Ber om ursäkt för sent svar. Ja, det ska vara 180 kr om man är precis 10 medlemmar. Jag har felanmält detta så det bör funka runt den 10e april senast, kanske tidigare. Om ni har kvar tid på det gratis testabonnemanget så spelar det inte så stor roll.

Johan, Krut

2013-06-27

Jag har laddat upp fastighetskartan i ”Hunters Web Plus” i min iphone, hur kan jag få den till min hemsida på krut?

2013-07-04

Om du har fastighetskartan i din iPhone så måste den finnas på Krut-hemsidan. Det är på hemsidan den laddas upp. Efter att den laddats upp på hemsidan så kan alla i laget som loggar in på sin iPhone eller Android-telefon se samma karta, samt pass gränser mm i telefonen.

Johan, Krut

2016-08-09

Var kan ja köpa pejlen

2016-08-09

Du kan logga in på Easyhunt och välja ett jaktlag. Sedan klickar du på webshop. Mer info här:

http://easyhunt.com/sv/dogtracker

Show 1 to 7